Znamke

KEF


... si je vedno prizadevalo, da bi našlo nove in boljše načine za reprodukcijo zvoka. Od ustanovitve podjetja, ki ga je leta 1961 v Maidstone, Kent, ustanovil Raymond Cooke O.B.E., so pri KEF ohranili čut za nenavadni in sporni zvočniški inženiring, obliko in uporabo materiala. V podjetju KEF so bili na področju zvoka vedno inovativni, kot na primer z znamenitimi 'jajčastimi', Muon in Blade zvočniki. KEF je del skupine Gold Peak in svoje izdelke prodaja v več kot 60 državah. V letu 2011 je podjetje praznovalo svojo 50. obletnico in si še vedno prizadeva nadaljevati svojo močno dediščino.

Spletna trgovina digitalija-shop.si

Več o podjetju KEF in njihovih izdelkih, obiščite:

http://www.kef.com.


Več o 50-letni zgodovini podjetja KEF, obiščite:

http://www.kef.com/thefifty/.


Začetki življenja KEF hi-fi tehnologije segajo nazaj v najboljšo polovico prejšnjega stoletja, njihove ponudbe, namenjene zahtevnejšim in premožnejšim kupcem pa predstavljajo aspiracijske prelomnice za številne generacije audiofilov – in njihovi zvočniki Reference 205/2 so popolnoma pripravljeni nadaljevati to odlično tradicijo. To je resnično dovršen visokokakovostni zvočnik. Njegovi cilji in nameni so popolnoma v skladu s tistimi, ki so navdušili tovrstno klasiko kot je na primer model 105, eden izmed vrhunskih zvočnikov zgodnjih osemdesetih let prejšnjega stoletja. Kljub temu pa se je od tistih dni naprej, kar se tiče same izvedbe, marsikaj spremenilo. Za začetek naj omenimo, da je bil model 105 precej velik, saj je njegov 12-inčni basovski ojačevalec narekoval ogromno ohišje. Model 205/2 pa je izbral par osem inčnih zvočniških enot, ki dajeta podoben zračno prepustni prostor pa vendar omogočata, da je njuno ohišje precej ožje. Uporaba zaobljenih robov ravno tako zagotavlja, da sama oblika deluje celo manj vsiljivo. Zvočniki so, kar se tiče samega volumna, precej radodarni vendar pa vam v primerjavi s številnimi modernimi samostoječimi modeli ne bi zavzeli kaj več prostora v primerjavi s številnimi modeli zvočnikov na stojalu (t.i. standmount modeli).

Celotna oblika in dimenzije spominjajo na model 803 Bowers and Wilkins zvočnikov, izvrsten model, ki ga zelo dobro poznamo. Vendar sta se omenjena proizvajalca odločila za dokaj različne konfiguracije pogonskih enot. Najpomembnejša je KEF-jeva uporaba Uni-Q visokotonskih/ srednjetonskih priredb, kjer je visokotonski zvočnik montiran v centru srednjetonca. Eden večjih problemov pri oblikovanju zvočnikov je premagovanje težave oddajanja različnih frekvenc iz različnih pogonskih enot. To večinoma pomeni različne fizične lokacije , vendar pa se je ta različica uspela izogniti tej slabosti.

Koaksialna postavitev samodejno ne premaguje problema časovnega usklajevanja, se pa je KEF ukvarjal s tem preko skrbnega integriranja crossover frekvence in natančnega volumna samega visokotonskega zvočnika. Poleg tega pa je pogonski konus srednjetonca oblikovan tako, da pomaga razpršiti zvok visokotonskega zvočnika s pomočjo difrakcije, kar omogoča, da zvok ostaja enakomeren in stalen s smerjo. Lahko se vam zdi, da je to pomembno samo v primeru, če sedite izven osi (off-axis), vendar pa lahko refleksija, ki prihaja iz sten in raznih predmetov v sobi za poslušanje, zveni precej moteče za možgane, v primeru da je izven-osni (off-axis) odmev precej negotov.     

Kot ste lahko pričakovali, je ohišje dokaj močno izdelano in precej notranje ojačano za namene zmanjšanja resonančne vibracije. Kar je posebej zanimivo je to, da so nizki toni zmerno nastavljivi, da bi lahko optimizirali postavljanje v praznem prostoru oziroma postavitev v bližini stene, visoke odmeve pa se ravno tako lahko nastavlja po želji. Ugotovili samo, da sta oba dokaj vešča in da bistveno ne spreminjata značaja samega zvočnika, ju je pa zagotovo vredno preizkusiti. Elegantna lesena škatla za dodatke vsebuje igle (na katerih stojijo zvočniki), podporne nosilce, kratkostične vtiče ter kabelske povezave za povezovanje terminalov, kadar se ne uporablja dvojno oziroma trojno ožičenje. Naš pregledni vzorec je na voljo v blesteči ameriški apreturi v imitaciji oreha, je pa na razpolago široka paleta drugih možnosti.    

Kakovost zvoka

 

Če bi obstajala ena sama dosledna opazka, h kateri bi se redno vračali  v zadnjih nekaj dnevih izjemno prijetnega poslušanja, bi bila to ta, da se ti zvočniki radi predvajajo precej glasno. Obstaja namreč neko posebno gonilo, posebna energija, katera omogoča, da prav vse od simfoničnega orkestra pa do rock'n'roll glasbe zveni živahno, energično in precej navzoče neposredno pred vašimi očmi ter ušesi. Občutek merila je ravno tako razveseljiv kot je samo zadovoljstvo, s katerim lahko posameznik izbere določene podrobnosti v okviru tega merila. Neutrudljiva dinamična nihanja ravno tako predstavljajo zadovoljstvo. Občutljivost je dokaj visoka, tako da v večini sob ni potrebna uporaba neizmerno močnega ojačevalca, da bi lahko uživali v teh prednostih. Uporabljamo ampere vse do 200 wattov, vendar nam komaj uspeva stisniti 50-wattni model tako močno, preden bi se akustična raven zdela preveč dobra, da bi bila resnična.

Tonaliteta je zelo zanimiva in deluje kot vodilo pri prednostih zvočnikov, kar se tiče visokih ravni. Pri višjih ravneh je zvok mnogo bolj uravnotežen, srednji ton pa je pravzaprav zelo enakomeren. Visoki ton še zmeraj spremlja nekaj usmerjenega žarčenja kljub najboljšim prizadevanjem podjetja KEF s pogonsko enoto Uni-Q, vendar zvočniku tega ni za zameriti v večjih prostorih v primerjavi z drugimi. Pri izven-osnem (off-axis) načinu je lahko zvok malce ozek in rezek, čeprav je opaziti, da je celo neposredno zunaj linije zvočnikov mogoče zaznati nekaj, kar je podobno predstavljanju in to je dokaj izjemno. To pa nas pripelje še do enega pomembnega in odličnega vidika zvočnikov: to je njihova sposobnost priklicati ogromne in neomajne predstave. Preden smo sploh poskušali zanje najti ustrezno mesto, smo jih dobesedno kar počili poleg starih zvočnikov in niti ne preveč simetrično, da bi preverili, če sploh delujejo. Tako smo bili zelo osupli nad sliko, ki jo ponujajo. Po kakšnem dnevu ali dveh smo precej obdelali problem pozicioniranja in ugotovili, da so slike med najboljšimi, morda celo najboljše, kar smo jih sploh slišali v prostoru. Širina, volumen, stabilnost - vsa ta okenca niso zgolj odkljukana, pač pa podčrtana z rdečo barvo.

Zvočniki predstavljajo nekaj, kar je zelo osebnega in ni ga modela, ki bi ustrezal prav vsem okusom. Ta zvočnik pa bo prav gotovo močno pritegnil vse ljubitelje glasbe, ki cenijo realistične ravni glasbenih posnetkov. Eleganten videz in čudovit zvok – to je resnično zvočnik, ki ga bomo še kako pogrešali, ko ga ne bo več v prodaji.         

»Širina, volumen, stabilnost – vsa ta okenca niso zgolj odkljukana pač pa podčrtana z rdečo barvo«

Galerija

KEF LS50 Wireless